Stall Ardbeg

Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Linda Calissendorff - 15 februari 2009 11:11


Helt underbara dagar nu när solen är frame å de blir var grader mitt i dan :0) Märks vi går mot våren ÄNTLIGEN!


Jag har märkt på Orujo att de börjar nalkas mot brunst här å där på gården,han är mer irriterad på valackarna å vädra i luften när man går förbi stona... Så i går när jag skulle rida så var Sandra på ridplan med Donna som bruka stå å pissa bara han står i boxen brevid henne så jag tänkte hur ska detta gå då?! Men han skötte sig så fint han blev lite till sig när hon kom framför oss å hon ville som stanna upp å han trava på fortare men som sagt helt kontrollerbar :0) Skönt att veta att han kan bete sig när ston är i närheten å att han fortfarande lyssna på mina hjälper! vi provade rida ut en sväng men då blev han mer yrslig å taktade å man fick prova på en liten piaff (den var inte dum *ler*) Sen gjorde han 2 jämnfota hopp framåt så då kändes de lite osäkert så vi vände hem igen då gick han först så gick de bra ;0) Men vi får hålla oss själv ute ett tag till känns de som han måste lära sig träna mer med andra hästar först så han vänjer sig vid de så de slipper bli så spännande för honom!


Tänkte börja köra i gång Q i dag för benet är mycke finare men så har drulet tappa en sko :0( Ska försöka slå dit den men de är svårt när man ha gröna sulor under skon men går de inte så får Pelle komma hit å fixa i morron...


Så de får bli en ridtur i stället å åka till pulkbacken med Edwin så han får ha lite skoj med denna fina dag! Ha de så bra denna soliga dag :0)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards