Stall Ardbeg

Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Linda Calissendorff - 8 augusti 2009 15:04

Vi var ju in med Wilma i onsdags för koll hur de låg till efter semineringen å de såg inte bra ut tyvärr :0(

Fanns inget foster och tydligen såg hon inte så rolig ut i livmoderna heller utan Magda sa att ska vi göra de sista försöket så måste vi ta backprover & skölja henne flera gånger samtidigt som hon ska få antibiotika.... Då kände jag bara att nu får de vara nog med att försöka få henne dräktig hon har nått problem uppenbarlingen så jag får vara väldigt tacksam över att vi fått Wilmer efter henne de var nog ett mirakel med tanke på hur länge vi försökt de är 3 :je säsongen med garanterat minst 10 semineringar under dom så man måste veta när man ska kasta in handuken om jag säger så... De tar så i mot för denna tjej ha mest haft otur hela sin liv å ska behöva sluta så här är fruktansvärt tråkigt :0((

Eftersom hon säkert behöver sprutas upp i sina leder för att inte få så ont å ska då behöva gå som sällskaps häst genom resten av sitt liv är inte OK heller så jag har beställt tid för att ta bort henne om 1 1/2 vecka å de var de svåraste samtal jag gjort för helst ville jag bara lägga på å hoppas allt är en ond dröm... 

Men man ska ta sitt ansvar över sitt djur så de är bara fara, fast de kommer bli den jobbigaste dagen i mitt liv känns de som just nu....


Varför ska livet vara så förbannat orättvis just mot mig & mina hästar, man kan fundera vad man gjort för att förtjäna all denna skit!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards