Stall Ardbeg

Alla inlägg den 27 september 2009

Av Linda Calissendorff - 27 september 2009 21:50

I dag så blev Wilmer en klass 1:a med höga 80 poäng!Skrattande 

Han fick en mycket bra bedömmning och hade korrekta rörelser å jag som ha fått för mig han biljardera fram men de såg inte domaren i af... *phu*  Så vi fick rosett å skådepenning så de var inte illa!Fick höra att de inte brukar ge unghingstar så bra poäng  eftersom de ska kunnas utvecklas mer som 2 åring så de ska se bättre ut på pappert om de ska bli avelshingstar i framtiden! Flört

Sen har jag svårt för utställningar i överhuvudtagen när de gäller hundar eller hästar för som sakt de är efter domarens smak vad "hon" gillar trots de har en ras standar att gå efter så kan de skilja mils avstånd mellan domare... I dag såg jag kanon fina kallblod där i bland  Villvinna & Härlige hubert å inte bara för jag "känner" ägarna utan jag gillade deras utstrålning och typ av häst men konstigt nog fick de inte ens klass 1 på dom hästarna! :0(  Så man ska inte haka upp sig, men man gör lätt de eftersom man tycker ju självklart att den häst man har är vackrast osv!

I våran klass var de bara Naggen & Wilmer å de roliga är att en av hon som hjälper domaren äger själv Skaffer brunen(naggens pappa)  å lustigt nog blev Naggen även Best in show inte för jag ska misstro men man gör ju lätt de när man sen får höra att hon ville så gärna ha kort på honom så de blir sån bra reklam för hingsten.... Sen så kom speakerns häst 2:a så Naggen slog den så man blir ju bara lite fundersam som sagt! FörvånadSen förklarade sig bägge domarna att de var ju sååååååå jämt mellan dom i bedömningen att de kunde lika väl ha varit Wilmer som vann.. Jaja nu e de gjort!

 

Men jag är inte långsur så måste gratulera Naggen till god match trots de skiljde bara 1 ynka poäng,men vi ska ta dom nästa års de kan jag lova!


I dag så kom en fin rangligt halvblod som bara växer på höjden hit som heter Grodan! Coolt namn *ler* Wilmer ska få gå med honom & El Niño sen i vinter så nu får Wilmer ha kvar sina dyra fina bollar! *skratta*

 

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards