Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Vi så kallade hästmänniskor!

Av Linda Calissendorff - 12 mars 2010 12:54

Satt nyss å läste en blogg som jag följer som hon hade lite funderingar kring oss hästmänniskor (Hon är även själv hästägare)

Hur man själv inte inser att man kanske luktar häst dvs på håret tex när man ska bara springa in på affären en snabbis...Man tycker själv inte man luktar men man undrar hur andra upplever de som inte har hästar?! Man vet ju själv hur man reagerar när nån kommer och lukta ladugård då sticker de ju i näsan på en annan när man står bakom dom i kön!    

Jag tvättar inte mitt hår varje kväll så visst kanske stinker jag när jag jobbar men inte känner de själv... jag ska banne mig fråga mina abteskamrater på måndag för jag vet de skulle svar ärligt! *ler*

Hur många gånger ha man inte på hålla på skämmas i hjäl om nån ska åka med i bilen då man får panik städa bort typ havre,hö eller nån häst pryl som stinker stall?    Ja då börjar man svettas å stamma ur sig en massa ursäkter varför man ha de som man ha de,men de är bara face it å säga man är inte mer noga än så här för de är ju ens liv helt enkelt! Gilla mig som jag är eller skit i de...   

Eller när man sitter i bilen med en icke häst människa som man känner paniken komma krypande för när värmen kommer i gång i bilen så stiger lukten av häst skit/häst piss för man skulle ju "bara" ta av benlindorna i sina icke stall skor....   


Visst är de roligt ibland att vara civil och vara uppsminkad som bara den å kunna knalla på stan och ha de skönt,men de är fan så skönare att komma hem slänga sig i ett par lång kallingar å sen på med raggsockarna de är liksom jag de!   


Förut kunde jag inte gå på stan osminkad men nu skiter jag fullständigt i vilket de är många gånger som man gått på stan utan smink å de gör mig inte ett dugg helt ärligt!

Man kan se vissa liksom tittar på en när man kommer i jogging byxor (som tur är mer vanligt nu märker jag bland de unga) så man är väl lite "inne" då nu tack å lov, men som sagt gillar inte folk se mig utan smink eller med snygga kläder så kan de ta sig i arselet  för då är de ändå ingen jag vill umgås med!    

Är de bara utsidan som räknas så är detta en tragiskt värld vi lever i men tyvärr är de just precis dit vi är på väg...

Men då är de skönt de finns vi som är mera lortgrisar som väger upp detta utseende fixering som pågår världen runt!   


Så mitt sista mening är: STÅ PÅ ER ni är inte ensamma! *skratta*



 
 
Sandra

Sandra

12 mars 2010 14:57

Hahaha ja där känner man igen sig! Det är inte bara en gång jag kommit till skolan med hö och spån i böckerna, och klasskompisarna bara suckar åt en;)

http://sandradamgren.blogg.se

 
Victoria

Victoria

12 mars 2010 15:49

Hästlukt är ju ändå den mysigaste lukten i världen. Man kan ju bara säga att man har en naturlig och ekologisk parfym eller någonting sånt ;) det är ju värst när någon luktar svett eller har flera kilo stark parfym på sig.

http://victoriali.blogg.se

 
Ingen bild

Johanna

12 mars 2010 21:55

Jo, jag får många kommentarer av min "ordentligare" syster att jag ser för j**lig ut :) Och att jag har hö och diverse annat i min bil, bett på diskbänken osv. Men hästar är mitt liv och jag har roligare saker att lägga ner energi på än att ha välstädat och vara "upphottad" ;) Like it eller fuck off liksom ha ha ha

 
Ingen bild

Anna-Lena

12 mars 2010 22:27

Hej,jag kan bara säga att jag är lika dan nu för tiden,de är ju bara jobbit att sminka sig fort man ska på affären typ:)eller stan....lite hö eller hästlukt har ingen dött av:)

 
Petra

Petra

14 mars 2010 02:26

Det där med bilen känner jag igen... särskilt nu i fällningstider! Det kryllar av ljusa, lååånga fjordinghårstrån i min bil för tillfället, och jag försöker borsta bort och borsta bort varenda gång någon ska åka med... men vad hjälper det? Nästa dag ser det likadant ut igen...

http://www.donnaochkatla.bloggplatsen.se

 
CattizStattin

CattizStattin

14 mars 2010 15:37

Haha jag kände mig träffad både en och två ggr där :p Mjukisbyxor/långisar o raggsockor, de e grejjer de när man komme hem ifrån byn o hatt andra kläder än stallkläderna på sej, man känner sig otroligt fri och ledig i stallutstyrseln :D Dessutom kunde jag inte låta bli att skratta ang. bilen. Inte bara en gång man fått en chock och insett att bilen inte är ren för annat folk ;p Haha

http://cattizstattin.blogg.se

 
Malin

Malin

16 mars 2010 21:31

Hihihihihi...................
Känner verkligen igen sig där. =)

http://www.minridtravare.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards