Stall Ardbeg

Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Linda Calissendorff - 25 mars 2013 10:51

Nu är startlistan klar för långfredagens trav i umeå och Wilmer fick spår 6 men blir som volta själv när de var bara 6 hästar på tillägg så kan Ricky ta ut volten ordentligt och inga hästar kommer bakom Wilmer så nu hoppas vi han ska komma i väg som sagt ordentligt får väl  ta de säkra å ta en tapppstart bara han kommer vara på sina trav ben å inte galoppbenen.... usch nervös redan   

Rätt tufft lopp måste jag säga man ha ju otur på de där.... Men som sagt jag vill baraen och  ha ett felfritt lopp från start så är jag nöjd för de strulat som de gjort i de 2 första starterna.

Vi tränade i lördags på banan med annan häst i volten och 3 av 7 blev de galopp men de var ju inte varje gång i af man får se de positiva i de lilla!   

Vi ska byta framskor till 15" järnskor så kanske han bli lite stabilare fram än att ha aluminium å boots så vi testa de och se hur de faller ut som... Ja spännande blir Bergsåker nästa fredag fanns ett lämpligt lopp där med på högst 15 tusen så de är hårdkörning för gubben nu!   

Ja ni får hålla en tumme för mina grabbar!!

Nu ska jag ta en prommis med jyckarna innan de är dags att jobba kväll....


So long på er!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards