Stall Ardbeg

Alla inlägg den 27 januari 2014

Av Linda Calissendorff - 27 januari 2014 20:46

Broddes förra ägare Per & Anette var så glada för våran skull att han presterat så bra i vår första start och Anette berömde oss att han var så blank och fin i pälsen som han tydligen inte varit hos Conrad... Han trivs ju inte att vara en häst i mängden de förstå man ju för han är alldelens för social för de och mår hur gott som helst hos oss, de se man på honom! :)
Sen beundrade hon oss hur vi hann jobba, träna alla hästar och sen barnen på de och visst de är jäkligt tungt vissa dagar/kvällar men när man se vilka toppen fina hästar vi får förmånen att träna så går de rätt lätt att vara ute i ur & skur!
Så roligt när de hör av sig och säger att de är nöjda över att de gått bra för oss de värmer ens hjärta att de fortfarande bryr sig om fina Brodde!   
Nu ska jag ta de sista görat på jobbet, innan jag få fara hem till min kärlek ha ju längtat hela dagen efter han... :)
Sov gott när de är dags för er!

Av Linda Calissendorff - 27 januari 2014 10:24

Mulsta kom med i loppet och de var ojämn motstånd vilket är bra, då ha han ju en fim chans om han sköter sig! :)
Vi ska testa halvstängt denna gång och ha en annan käk ,så hoppas vi han ska trivas på isbana som han inte testat före men jag tror han kommer funka bra bara som sagt han håller sig i rätt gångart!
Tur ulf är van de som kan bli osäkra och han kör för att de ska bli bäst för hästen utifrån de förutsättningar de har så de kommer nog bli bra de här! :)
Nu ska jag ta och fixa klart stallet innan de är dags för kvällsjobb så idag är de vila för alla hästar istallet så det känns rakt konstigt att vara hel ledig från körning så man få passa på hinna allt runt omkring istället...
Så ha en bra dag nu de ska jag! :)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards