Stall Ardbeg

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Linda Calissendorff - 6 januari 2014 14:06

Eftersom de är sån fruktansvärt värdelös vinter allra helst för en häst som lätt bli svullen i bakbena av leran så ha jag både Brodde och Wilmer lindade dygnet runt för dels hålls smuts och att de ska skydda lite allra helst på dom som stå och leker hela dagarna... Men nu är de ju jätte roligt att hålla på tvätta å bytaunderlägg/lindor varje kväll så i går lät jag Brodde stå utan i boxen för de var så blöta av all regn som kom i går kväll.

I morse då jag tog ut dom se jag att han rör sig som en kratta bak å tro  på fan att de är svullen bägge bak nu när de är lervälling i hagen trots lindorna ska ha skyddat så får han känning i af   

Så linda på han och han fick gå ut sen skrev jag ett sms till Ricky  eftersom jag for och jobba att han måste köra å se så de går ner vilket han gjorde och de drog i hop sig fint,men från början hade han känts kantig å med all rätt om man är svullen runt senor/ligament i benet.... Så roligt att de nu är dags trav i Östersund vi måste fara runt kl 6 på morron så de hinner ej vara ute innan heller utan de får ju käka frukost i buret på väg upp så frågan hur de kommer bli då måste man ju värma länge där uppe för att de ska hinna få en chans att lägga sig sen får jag kyla benet efter värmningen för de lär ju ha saltat banan där uppe så de lär ju bli stockben sen efter tävlingen jag ska införskaffa Asolsprit och göra omslag sen efter loppet så de drar ut om de letat in sig i nått litet sår för motverka lyfmangiten att den ska komma tillbaka.... men drygt är de att ha sån super känslig häst och bästa tiden ska vara nu när de SKA vara kallt och snö inte lervälling och varmt!     Tur de ska bli kallare till veckan men då är de inte lite heller då kryper de ner mot -25 grader så de är inget normalt alls denna vinter inte konstig de flesta man känner är sjuka av förkylningar som går de är rena sjukdoms vädret ute som de sa gammalt tillbaka!

Så nu ska man ut och hämta alla ler bandage och in i tvättmaskinen som går för fullt så nu får de vara nog hit med lite riktig vinter och de gnistrande vita guldet från himmelen.....  

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards