Stall Ardbeg

Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Linda Calissendorff - 5 januari 2014 19:32

Ha i dag beställt en  klippmaskin till hästarna eftersom jag behöver klippa wilmer ca 3 gr per vinter så är de billigare att inhandla en egen och såg just denna hos Anna i kväll när vi var dit, för hon skulle klippa sin häst å de blev hur fint som helst och så hade jag tur att hitta just den på rea för 1790:- den  gick på 2999:- på Granngården så jag slog till!

Jag bruka få hyra en av Sanna för en billig peng annars ,men nog är de skönt att ha en egen så kan man klippa när man vill här hemma och hade liks tänkt raka Mulsta på halsen för han svettas en hel del ha beställt ett halstäcke till han så när de ha kommit åker pälsen av!    

Sen skulle Kallma behövas renrakas mot våren för hon är hemskt lurvig trots täcke dygnet runt så blir de som riktiga dunbollar dessa kallblod men hon får vackert vänta till vårsolen är här!

Så bara Brodde som klarar sig undan denna maskin sen!   

 

Märket heter  Constanta Rodeo och den ha fått väldigt gott betyg!

Ha även hittat en på Jula för 1295:- Kreatursax som de sägs vara hur bra som helst för de billiga priset men den hitta jag sen efter jag beställt klantigt nog leta redan i går men hitta inget för jag sökte på rakmaskin så fick inte upp den förrän jag skrev kreatursax... jaja denna Rodeo är ju bra de vet jag ju med så hoppas den håller lite extra länge istället för Jula maskin men ett tips till den som söker en bra billig maskin.

Over and out för 3:je gången i kväll....   

Av Linda Calissendorff - 5 januari 2014 18:09

   

Vi var i väg till Anna och tvätta rent snoppen och nu är den rosa å såååå fin! :)
Var massa smuts och de lukta surt å riktigt illa av de jag fick bort så tror att han kommer gå med ett stort leende hela kvällen i hagen efter den behandlingen! :D
Vi kolla även tänderna när vi lika hade han drogad och han hade ett perfekt bett inget att anmärka på bara lite högre kant på de nedersta tänderna så de fila Anna bort.
Men vi såg han var lite rödare just vid mungipan så kan vara järvsöfaks bettet som ha nypit han nu sist då han var så stum i munnen, så vi ska testa de tredelade nu på torsdag och se hur de funkar gå de bra får han ta de är ju smidigt i munnen men samtidigt bli de ju rätt vasst om han lägger all sin kraft i de men man märker ju rätt snabbt om nått inte är bra på den här mannen....
Skönt nu är han uppkollad så nu kan vi starta med gott samvete på torsdag! :)
Nu ska vi äta tjock pannkaka göööööött!
Tjingeling!

Av Linda Calissendorff - 5 januari 2014 15:09

I dag var de min tur att motionera häst och de var Mulsta som stod på schemat så blev att fara till långbacken för intervaller och kan säga att nu är han tillbaka i den form han var när han började vinna i höst!   

Han är lagomt taggad,kasta med huvudet från början nästan så mycket att han höll på snubbla på sina egna framben,han bara fullkomligt LYSER av positiv energi så jag hoppas detta håller i sig i 3 veckor till då starten är de känns som han kommer ha goooood chans där om de fortsätter så här!   

Blev i dag 6 st intervaller i hygglig fart och de tar på uppför, men han älskar att jobba i backen så han lägger bara ner huvudet och grabbar tag i grejorna så läcker när han gräver sig uppför backen!

Denna månad kan bli väldans intressant när de gäller starterna med stallets hästar, åååå jag längtar tills man får se Brodde på banan vill att de ska bli torsdag snaaaaart!!!!  

Visst får se detta som ett jobb inför nästa start men liks förbannat så ska de bli skoj man ha ju väntat några månader på detta och synd de varit så dåligt väder så man ha ju inte kunnat gett han den förberedelsen han skulle behöva men man ha inget annat val än starta igång nu när de är helt lönlöst att köra på banan nu när de knappt är nån is kvar.... De var helt sjukt nu när jag körde så var de så där mjukt efter denna annars hårda grusväg på vissa ställen att de kändes som de var vår nu och inte januari.... de rinner så mycket vatten i från berget att de var en vild fors som kom ner i diket vid backen så man funderar ju om de ska bli såna här tråkiga vintrat framöver då får man flytta till kalix  eller nått om man ska kunna träna i nån ordning....   

Nu ska vi fara med Wilmer till Anna för han ska få lite snoppavslappning medel sen får nog matte stå och vackert rengöra de lilla livet, men vad gör väl de bara han är i form tills på torsdag!   

Ciao!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards