Stall Ardbeg

Alla inlägg den 11 februari 2014

Av Linda Calissendorff - 11 februari 2014 22:08

I dag fick jag ett glädjande mail som har gjort min dag fullkomlig!

Ni vet ju att Edwin testade en sensor förra veckan som verkligen underlätta för oss här hemma och på skolan när han slipper ta dessa eviga BS koller minst 15 gr /per dag och man vet ju att ett barn på 9 år inte direkt piroriterar de när alla är på väg på lunch eller rasten, så utan Åsa som tar hand om han på skolan så hade han inte haft så bra värden som han har på dessa 3 år.... Så Åsa är/har varit guld värt för oss alla!   

Hur som haver gav jag mig inte när jag lämnade tillbaka den då jag pratade med Dia Sköterksan och maila hans läkare att de hade varit så perfekta värden under dessa 6 dagar att man kan korra de i tid så de inte stiger eller sjunker för snabbt utan de blev en jämn kurva hela dagen mot för en massa höjningar och dippar.

Jag skrev att ag ville ha nr till högsta hönset som bestämde om man fick byta ut hjälpmedel som BS stickorna mot själva sensor kittet som sitter på magen så kunde jag kosta på Mini linken (sändaren) själv i så fall för de innbär sån livskvalite för oss att ha en sensor på heltid den skulle kosta oss då 5400kr.... Jag ringde Trygghansa edwins försäkringsbolag och förklara situationen för dom och de sa självklart ska vi kolla om vi inte han ge ett bidrag på en sån då de var sån stor skillnad för Edwin och för mig så de ville bara veta vad den kosta så skulle jag återkomma. Så jag maila sköterskan att jag ville ha pris uppgifter på den för att jag skulle testa söka via försäkringen och då gick allt i en rasande fart kan ja säga!

Fick ett mail som sagt där hon skrev att hon pratat med högsta hönset och att hon tycker självklart vi skulle få en sändare utskriven omgående då vi tar så många BS koll per dygn (vilket de vetat om i 3 års tid men de ha tyckt vi ska klara oss utan sensor då man inte lärde sig sjukdomen utan förlita sig på de tekniska vilket de tycker är fel) så helt plötsligt denna helomvändning så hon maila att de vara bara ringa och beställa en så den kommer nu den 21 feb och vi läääääängtar tills den är här så nu är de bara 2 veckors väntande men de är ju ingenting så länge som jag har tjatat om denna sändare.... Så vi är så glada    men man känner synd om alla andra föräldrar där ute som inte strider för sin sak utan låter dom styra en som de gör för man in i det längst inte ska börja tjafsa om en sån sak som gör livet så mycket enklare för dessa dia barn....

så fatta inte deras resonemang att man ska inte förlita sig på tekniken då den är på så hög nivå att de haft dessa i flera års tid men som sagt ingen självklarhet att man får en för de men trägen vinner så är de bara så kämpa på för er sak de ha vi rätt i som betalar den skatt vi gör i sverige då ska man få tillgång till denna fina teknik som finns och den utvecklas hela tiden för förbättre livs kvaliten för så många bara man får tillgång till den!


I kväll var jag ute och träna back intervaller med Mulstalianen och han var pigg för dagen så blev 6 repor totalt och en lätt flåsig kille då vi kom hem så de tog bra men måste snart raka honom han blir så svettig i pälsen varje gång nu så ska bara se att de varma vädret håller i såg då ryker pälsen snabbt av...

Gilla inte svett blöta hästar när man inte ha tillgång till dusch här hemma!   


Brodde ha fått massage i kväll och han njöt i fulla drag ,så han var inge öm i muskelaturen utan han stod rakt och tryckte i mot så de är ju skönt att han inte var stel efter loppet i söndags men som de härjar här ute på dagarna/kvällarna så märks de att de är inget större fel på han utan han är full av energi han och Wilmer som leka tillsammans  hela tiden och de turas om att jaga varandra!   


Nu blir de en halvtimme i soffan innan läggdags blir första gången man sätter sig å koppla av för idag så bäst man skynda sig medans öga är öppen.... *ler*

Sköt om er nu!

Hej svejs!

Av Linda Calissendorff - 11 februari 2014 09:35

Efter den långa dryga resan från Jämtland tog ju 4 tim för vägen över skogen från Undrom till Köpmanholmen var totalt kasst var som att åka på en tvättbräda kunde max köra 50 km annars hade hästarna hoppat genom en taket på buret..
Ställde wilmer på stall gången och han var pigg stod och piaffera mellan kedjorna för han ville ut i hagen men de var ju så sent så de blev direkt in i boxen för denna pigga kille! Så skönt de tar en sån lång resa så bra men de är bägge duktiga på dricka vatten och äta hö så de är ju toppen att resa med då man vet de få i sig värska som är så viktigt! :)
På måndag morron då Ricky skulle släppa ut dom så var de en som väga kliva upp och de var Brodde som tyckte han var allt värd en sovmorgon men när Ricky var klar och gå ut med de andra hörde han en djup suck från hans box och han kom upp yrvaken! :D
Jag var ju ledig igår så jag satt å kika på hur de for runt och lekte i hagen på dan Brodde och Wilmer,så tror att de inte tagit sin lopp så hårt vilket alltid är skönt så de inte stå i ett hörn och hänger hela dagen då ha de varit för tufft både psykiskt och fysiskt!

I dag bli de massage för Brodde måate mjuka upp kroppen tills på torsdag om de nu blir nån tävling då de töat här i flera dagar så frågan om banan håller dvs....
Skulle de ställa in så gör de ju inte oss nånting alls då han tävlat så nyligt inpå då får vi sikta in oss på nått annat lopp men ci se väl hur de bli tur de brukar ju inte gå så snabbt på vinter bana tack å lov men de ska ju funka trava med brodden med men de tror jag inte ska vara nått problem när se gäller han.
Nu får ni ha en bra dag de ska jag ha! :)
Ciao!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards