Stall Ardbeg

Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Linda Calissendorff - 18 maj 2008 23:59

Tror banne mig örter är bra för hästar =) minns när jag tävlade en gång i dressyr (blev bara en gång för jag var så jäkla nervös att tävla) så provade jag nått som kallades för "räddnings droppar"  tog nog dubbel dos ,men ni ska veta att jag blev fokuserad å min rädsla över att alla titta just på "MIG" försvann!  Jag till å med gav Hästen jag hade oxå några droppar *s* han var en häst med mycke nerver å hade rätt otrevliga saker för sig ,å till och med han var cool i tävlingen! Så nu har jag hittat dessa droppar å ska banne mig prova på Hilda vid nästa Provlopp/lopp,man kan ju alltid testa! Provade ju Good as gold på henne inför denna start men de märktes ingen skillnad förutom hon stod å gäspa efter värmingen *ler* Skickade efter vanliga örter med som ska hjälpa stress mage å vid stressade siuationer ;0)  Ni kan ju läsa om de själva på www.Hippok9.nu mycke intressant att läsa där!  Kram på er!

Av Linda Calissendorff - 18 maj 2008 19:40

ja då var denna start över å man ska lita på sin magkänsla nu har man än en gång bevisat de för sig själv... Satt i bilen å fick en känsla att skita å sätta på henne de helstängda men tänkte att vi kunde prova de i värmingen å kolla vad mikael skulle säga! I värmningen galoppera hon 3 gr å redan då tänkte jag de var för att hon blev mer stressad....När mikael kom in så sa han vi kör på de helstängda för när hon fokusera så gick hon väldigt bra han trodde galopperna berodde på hon var för lätt fram så han sa åt oss att lägga på lätta boots! Så vi provade å i loppet hann hon bara till långsidan å då kom galoppen,hon ställde sig rätt fort å kom tillbaka men sen så kom de en till å en till på upploppet...När han kom in så såg vi att hon tappat en framsko så troligtvis så hade hon tarmpat av sig den i den 1:a galoppen så de förklara att hon hoppa flera gr! Men han berömde henne när hon väl tog i & sa att de var bara nöta på å skita i de helstängda nästa gång! Så nu ska Hilda på koll å böja upp henne å se att hon klara av den tuffa träningen nu när hon gått lopp varannan vecka! Är hon fräsch så blir de några provlopp för de finns inget lopp som är passande förrän i mitten på juni! så får vi hoppas vi får ordning på henne de säger att hästar efter sjefen helst stona är väldigt snabba men tyvärr så är de bäst vid 7 års ålder *s* så de är ju ett tag dit!Måste få henne att slappna av å bara gå i ryggar å följa med för hon kan springa fort så de gäller bara att få flytet! Är såååå trött efter denna vecka med pyssel å knåp! Skicka Grattis till  Ulf Arnes häst Snärtsäter som vann oi sitt lopp,han såg kanon fin ut! Hej svejs så länge!

Av Linda Calissendorff - 18 maj 2008 00:54

Kl är nu snart 01:00 och jag sover inte än... Har nyss blivit klar med smörjning av selar å allt annat,tvätta upp selunderlaget & täcket mm.mm

Har ultraljudat hela Hildas bakdel å stretchat,gjort henne snygg inför i morron!Mitt motto är inför en tävling: Om man inte vinner ska Hilda vara snyggast på banan! *ler* Så nu ska jag verkligen gå å sova är dö trött!!!!! Kommer att skriva i morron hur de gick håll alla "tömmar" för oss i morron!

Kraaaaaam!

Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards