Stall Ardbeg

Alla inlägg den 26 maj 2008

Av Linda Calissendorff - 26 maj 2008 22:59

Över wilma i dag! Hon har fått en ny häst brevid sig i hagen ett sto som är som värsta hingsten å låter värre än en sån till å med... Hon blev först otroligt beskyddade mot PRE:n å hon fick inte gå i närheten av henne så hon stod å vakta henne i ett hörn i hagen *s* Den andra stackarn fatta inte vad hon gjort för fel :0) sen när de väl kom upp brevid stoet så ställer wilma å brunsta i mot henne??!! Jag panik!! För jag vet ju att dräktiga ston inte ska brunsta vad jag har läst! Ringde en kompis som haft föl förut så berätta att wilma brunsta att nu är de kört honhar bara blivit tjock,fast magen ramlat ner på sista månaden... ;0) man tappa lätt omdömme när man är hysterisk! Hon bara LUGN LUGN de är fullt normalt sa hon,de kan bli så när de kommer en ny häst så vill de visa sig vänliga å de andra stona är ju dö brunstiga hela högen så då kunde jag andas ut... "phu" Har läst själv att de finns en del som gjort de oxå på nätet så nu känner jag mig lugn,kolla in hennes ljuver i dag å de är sprängd fullt så nått håller på hända! Hon har ju snart bara 2 veckor kvar så de kändes som världen rasade när jag märkte hon brunsta man har ju väntat i 11 månader på denna lilla söta krabat som bor där inne att komma ut! Så tanken på nått annat blev för mycke...har haft lite väl många problem nu ett tag så jag bara tänkte inte ett till!Men tack å lov så kan de alltså bli så här de är väl hormoner som spela in med :)

Nu ska Linda äta en smörgås å duscha ny dag i morron! *ler*

Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards