Stall Ardbeg

Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Linda Calissendorff - 19 maj 2008 21:26

Utan att igentligen fråga om problemen eller kanske se lite längre än vad näsan räcker! Visst drömmer alla om en häst som har en natulig talang å bara visar i första starten att den kan prestera en kanon tid å framtiden spås lysande....Men för oss vanliga dödliga som dels tar efter en häst som de ratat p.g.a "hästen har ett STORT fel å de är de saknas nått mellan öronen"  och andra diverse problem som de lyckas ge hästen p.g.a de inte kollas upp ,utan de tränas på fast de kanske är i en växt period eller helt enkelt för snål att kosta på dom en koll hos vetrinären i mellanåt! Så de som har ett STORT fel mellan öronen är ju de som slavra i sin snålhet å sen dömma ut hästen för att vara "slut i luvan" Blir så förbannad att jag spricker!! "GRRRR" En häst kan födas med ett sämre psyke än andra hästar,blir mer stressade å så men i de stora hela är de vi människor som förstör våra hästar!De läser av oss så jäkla bra att de är kusligt så hur tror man om nån stå å känner å nästan skriker ut att hästen är "helt värdelös"  att hästen ska göra sitt bästa,utan att bli påverkrad av omgivningen som sådan?! Behandla man sin häst som en vinnare å gör allt fast man kommit sist i ett lopp så är man en god bit på väg att vara en bra hästägare! Men har sett massor av gr på tävlingar att de flesta bara gå in rakt in i stallet utan att hästen fått bli nervarvad,sen typ är de bara lasta å åka hem...För mig ofattbart! Tyvärr så kan sånna oxå få framgångar så bara gratulera att de hittat en bra häst,men den hade säkert varit 100 gr bättre hos en annan som lever för att hästen ska banne mig ha de bäst , för de är vi som väljer dom å inte de som väljer oss!  Tur för mitt samvete är då väldans rent för jag behandla Hilda som en prinsessa varje dag! Vet inte hur mycke vi kostat på denna häst i behandlingar mm.mm men jag skulle ha gjort samma för vilken häst jag än hade som ska prestera å tävla åt oss! De är de minsta vi kan göra för dom :0) Var bara tvungen att skriva av mig för som sagt jag blir så arg... vet att Hildas rad ser inte såååå bra ut med galoppi varje start å folk undrar varför man inte ger upp,men som sagt de som kört henne tycker hon funka kanon i mellan åt när hon inte strula till de med hvudet så hon tappa balansen i traven,men de har jag en förklaring på oxå för dom som är intresserad att veta! Att när vi tog över henne var hon sååå vass i munnen att de var som rakblad & sår i slemmhinnorna så gå med bett i munnnen med en hård hand på de så tror jag de tar en väldans tid innan hon kommer över om hon ens glömmer att de gjort ont så tror de som spöka med att hon "bula" med huvdet & att de är lite av en stress grej oxå! jaja den som lever få se om vi får en tävling utan galopp men de är målsättningen i af! För mål måste man ha i af ;0) Nu ska jag in hästarna! Kramen!

Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards