Stall Ardbeg

Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Linda Calissendorff - 20 januari 2009 20:56

I dag så hade jag lektion för Sandra med Orujo och vi jobba med att få han söka mot bettet å länga ut halsen och de blev helt klart framsteg så nu ska vi jobba på tills nästa gång hon kommer jag längtar redan :0))

Han är ju för underbar denna kille vi red fast snön yrde från alla håll och  han är bara för cool *ler* Han  brydde han sig inte om snöstromen utan han försöker alltid göra sitt bästa denna underbara vän!


Sen kom Monica Kiropraktorn å gick igen om Hilda & Orujo först ut blev Hilda som var väldigt hungrig som vanligt för de var mitt i matningen ;0) sluta vi fick bremsa henne för hon kunde inte stå stilla...Monica sa hon var helt fräsch å hon sa även att Hilda känns verkligen UR stark i bakdelen så hon sa hon blir inte bättre än så här kroppsligt utan funka de inte nu på banan så är de kanske bara inse de satt sig i huvudet...Men jag hoppas å tro hon ska banne mig bli en kanon detta år *ler* Jag ger inte upp hoppet om min lilla tjej!!


På Orujo hitta hon ingen förutom några små låsningar i bogen men annars topp fräsch! Så roligt att man kan få ha lite "friska" hästar för en gång skull *ler* Så de är bara träna på å få han stark över rygg å bakdel men de kommer med tiden tycker redan jag ser förändringar på bakdelen å rygg så de kommer man ska inte ha bråttom :0) Man glömmer lätt att han bara varit här ca 5 veckor känns som han alltid funnits här på nått underligt vis! ;0)


Nu ska jag ta in hästarna å hoppas de slutat snöa så mn slipper torka alla täcken...*Hoppas hoppas*

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards