Stall Ardbeg

Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Linda Calissendorff - 19 januari 2009 23:15

I går då jag skulle logga in på min blogg så ser man alltid en massa blogginlägg som nyss kommit in,jag såg ett där de stod endast 000000 på så jag klicka in mig för jag blev nyfiken att de såg väldigt deprimerande ut på rubriken.

Å de var de oxå de var en tjej på 33 år som haft anorexia sen hon var 22 år alltså över 11 år som hon haft denna fruktansvärda sjukdom...

Hon var intagen nu på psyk å de har tvångsmata henne med sondmatning för att få henne att överleva för hon väger endast 42 kilo... Till saken hör att hennes inlägg var en massa utrop på att nån skulle bry sig om henne å de hon skrivit om men inte en endaste en hade tagit sig tid å lämnat en kommentar så jag började att skriva ett till henne å jag skrev at jag hoppas hon kommer vinna över sjukdommen och att vi lever bara ett liv vad vi vet så att hon skulle kämpa på för de var hon värd!


Läste sen i dag att hon haft en så bra dag hon hade ätit nu i 2 dagar utan ångest så hon var så uppåt å glad å de har hon inte varit på väldigt länge! sen skrev hon så här: Tack Linda för jättefin kommentar, jag behövde den precis då :0)

De värmer ens hjärta att man fått göra nån glad om än så kanske de är bara dessa 2 dagar sen är hon kanske tillbaka i samma tänk men jag ska stötta henne så gott jag kan via hennes blogg de ska man ta sig tid att göra de gör gott för ens egen självkänsla att hjälpa en annan männsika! *ler*


I kväll körde jag Q medans Robban å Edwin fick skotta mon :0) Han trava på en spetsade öron å kändes lös & fin i kroppen så de var en roligt tur!

Meredith fick rida Orujo för jag hade inte hunnit annars då man var hemma kl 4 sen fixa middag för att sen vara i stallet i 4 timmar så tur hon kunde rida han hade mycke energi i dag men blev nöjd över att få röra sig lite på plan! I dag stod han och Q mitt i mot varandra å han är då på de klara vilka som är killar å tjejer i af för han bara titta lite nyfiken men stod stilla *ler* Sen kom Susanne in med Divan å stod mitt i mot honom då kom hela paketet ut å han fick myror över HELA kroppen *s* Men säger man bara åt honom så titta han på mig under luggen som att -Jaja bäst jag lyssna på matte... SÖTNOS!

I morron blir de lektion för Sandra så de ska bli spännade att höra vad hon tycker om honom ;0)


Natti natti!



Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards