Stall Ardbeg

Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Linda Calissendorff - 11 januari 2009 17:19

Fast jag är inte 100 % pigg sen förkylningen kunde jag inte låta bli att rida Orujo i dag!De var så kanon härligt väder +3 grader å sol så vad mer kan man begära :0)

När man sätter sig på denna underbara varelse så känner man sig som "ett" med honom...Går inte att klä känslan med ord riktigt utan man sitter där med ett fånigt leende då man stanna upp.

Han flyter fram i sina rörelser å han är så himla fin att rida och han är fokuserad på vad jag vill å de känns bara helt toppen!!

Jag kände i dag att de är förbannat att man inte köpte en PRE i stället för Halvblodet Gasten som jag köpte för snart 9 års sedan....Man har slösat massor av år på ett halv tokigt halvblod som förstörde mer mitt förtroende än vad vi byggde upp nått tillsammans...Kanske hade jag kunnat "omvandla" honom med rätt träning men tyvärr så tror jag att de blev mycke förstörd psykiskt efter hans okontollerande psykbryt! Han var lite hanterad som unghäst å han fick "rå" över henne som ägde han så han var ingen lätt häst de visste jag men trodde jag var tuffare än så men så fick jag sälja han oxå för jag kände att vi inte gav varandra de vi behövde... Så de är tråkigt att man inte fick sin drömmas häst tidigare i stället men bättre sent än aldrig *ler* Jag njuter verje gång jag rider nu å de är MYCKE värt!


Nu ska jag lägga mig framför soffan med mitt leende nylle....



Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards