Stall Ardbeg

Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Linda Calissendorff - 7 maj 2009 23:52

Nu har Tea kommit och hon är väldens sötaste, men ack så rädd allt!Hon hoppa till för minsta lilla och lyckas riva halva hagen när hon fick vara ute å lufta sig efter den långa färden.Men tror nog jag ska få ordning på henne hon behöver lite kvinnlig förståelse och omvårdnad de märks :0)

Hitta inga blessyrer att klaga på än ,men hon var lite väl tunn över korset & rumpan sen halsen är väldigt tunn....De kanske ska se ut så enligt proffsarna men mina mått är de inte en helt välmående häst jag vill de ska ha lite mera muskler som håller i hop motorn så de orkar med att springa hela distansen.

Men nu blir de först att monica (kiropraktorn) kommer på måndag sen blir de att hon få åka med när Donna ska på återbesök på tisdag att vi böjer upp henne och kolla läget med hur de är med benen sen så ska jag diskutera med ägaren å se vars vi hamna... Så nu sitter man med två fuxiga tjejer å folk som sagt bruka inte gilla fuxar för de ha knepigt humör *ler* men jag gilla ju stoiga ston ju mer desstå bättre :0) (vet jag är orginell) Men nån måste ju gilla dom med! *s*  Kanske jag ser en likhet mellan dom och mej..... Hihi!


Har fått 2 bokningar på Orujo nu så de känns spännade men så mycket att hålla reda på nu måste jag först göra ett test på honom som heter CEM test för att se han inte bär på ett virus som ger infektion i livmodern på stoet så förs de vidare så tur jag läste om de så de ska fixas i morron! Tur man kan få lite hjälp av Magda på bonäset så hon skulle försöka ordna att jag fick köpa via dom för tydligen måste man göra de varje år för hingsten,men de är ju bra de går noga tillväga så de inte sprider sig en massa virus mellan hästarna.

Sen är de alla papper till PRE föreningen som ska in för tydligen så delas raserna in i 3 grupper mellan korsningar och en grupp är Hispano araber och den andra  gruppen är när de är minst 50 % PRE så blir de osv ras en Part-Bred avkomma med papper och allt! Så de är kanon att de i spanien ta detta seriöst trots att man korsa in andra raser så de är minst lika noga :0) Så nu gäller de att ligga i ska fixa en betäcknings plats ute så stoet ha nått att stå i mot så hon inte får de så jobbigt när han ska klättra upp på henne så de blir nått Robban få fixa å trixa med.

Så de känns nervöst innan man vet de funka men tur jag får hjälp av de som varit med förr *ler* Ska bli spännande samtidigt men som sagt mycke att hålla ordning på men de blir väl bättre när man väl kommit i gång!


Händer inget med Estepeña heller... Hon verka ska gå över tiden så bara härda ut å vänta... (inte min starkaste sida) men de är inget att göra de kommer väl när de kommer ;0)



Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards