Stall Ardbeg

Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Linda Calissendorff - 13 maj 2009 22:47

Att skriva att Tea är nu våran häst, vi fick de pris vi ville betala så de känns skönt :0) Så de pengar vi fick ner kan vi nu lägga på hennes tänder å annat som kommer kosta att få ordning på henne.

Av Linda Calissendorff - 13 maj 2009 22:33

Var ute med Tea i kväll så hon får komma ut för att lära sig skritta på ett avslappnat sätt i stället för huvudet rätt upp å bara springa i en mitt i mellan trav & skritt! De var ju första gångenjag var ute sen Monica var här i måndags och jag märker redan otrolig förbättring (Och jag inbilla mig inte de lova ja!)

Hon gick helt rakt i vagnen stack inte in under sig VB och blev inte krokig i halsen heller hon började lyfta upp ryggen på ett annat vis å bära upp sig i stället för att sänka ryggen! :0) Tror ni man blir lycklig när de liksom bara funka?! *ler* De är ju självklart mycket jobba kvar som att massera varje kväll och strectha men jag ha insett nu att jag älskar att pyssla om när jag vet att de kan bara bli bättre! Jag skulle helt klart satsa på konvalicent hem för hästar som monica gör för de är roligt att se framsteg när de går åt rätt riktning förstås ,de finns ju de hästar man inte kan hjälpa heller som Linda-Lis Jiggen...Men de måste ha varit nått  fel som ingen varken vetrinär eller kiroprati kunde hjälpa tyvärr... 

Så nu blir de skritt träning tills på tisdag då vi ska fixa tänderna och de som måste behandlas,hon lär ju inte få ha bett i munnen på 2 veckor efter han raspat till dom så bäst att passa på nu innan dess.

Hon verka vara otroligt fin ändå i muskelaturen för de var inga motstånd alls när man stretcha utan hon tyckte de mest var skönt och bara stod å njöt i fulla drag! Sen blev de massage och magnet täcke på *ler* Så nu kan nog både hon å jag sova gott i natt.... *blink*


Måste skicka ett grattis hälsning till Stina Hovslagaren som fick föl i natt ha sett kort å hon är bedårande söööööt ,så nu längta jag ÄNNU mer efter Estepeñas föl...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards