Stall Ardbeg

Alla inlägg den 20 juli 2010

Av Linda Calissendorff - 20 juli 2010 22:49

Hade en härlig sovmorron i dag å de var så sköööönt så!

Önskade man kunde vakna när man ville och man är ordentligt utsövd för dagens uppgifter!   


Först fick jag slå på skon på Wilmer innan de var dags för en motions runda på mon och där fick man sitta å hålla han i dag för han hade på sig "Sportkepsen" Big time så de var rikigt roligt att han var så pigg & framåt men de kan ha varit för jag kör utan dövningen brukar ha en liten tuss bomull i öronen men ha skippat de nu på slutet då blev de lite mer GO i han som sagt!   


Sen var de att fara och hämta Edwin hos momma för hanhade varit där på en mini weekend så jag fick lite mat där innan vi drog vidare för hälsa på vännen Ullis med alla roliga djur tycker Edwin!

Så de var precis bortbjudna men vi hann med att träffa Geten Agust och hästarna Gandalf å Rasse,sen hundarna Baltazar & Nellie sen var de en jämthund oxå jag glömt namnet på... Inte lätt att hålla reda på alla namnen men hoppas de blev rätt! *ler*

De roliga var att hon nyss köpte en svart passat 6 växlar TDI 4WD så jag skratta då jag kom in på gården att vi hade skaffat samma bil! Men så klart ska hon alltid vara värre så hon hade 3 års modeller nyare än min!   


När jag kom hem så var Sandra & Jenatte på ridplanen för att träna med Orujo på lite olika övningar och de var kul att titta på när Jeanette härja på med Sandra som nog förmodligen kommer ha träningsvärk i morron *ler*



Efter de så sadla vi på Victor för Sandra skulle testa han på ridplanen de gick hur bra som helt han var så lugn och fin,han kommer bli en snyggare sen med lite mer överlinje som kommer med rid träningen!

Han lyssna så fint på Sandra så han är verkligen en underbar kille!

Tåls inte säga FÖR många gr jag kommer tjata om de mera var så säker!    


Victor & Ester hade värsta racet innan Sandra skulle rida de härjade runt och jaga varandra runt foder bordet sen järnet ner till hagen för att vända upp och bralla runt som toka på grönbete brukar man säga men de stämde in på dessa två!

Så jäkla roligt att se han leva upp och busa runt de bara lyste om honom så han trivs nog rätt så bra här hos oss!   

Efter de fick han massage för att sen gå in i boxen för natten!   


Nu ska jag glo lite på TV å bara känna mig ledig! =)


Have good night!   

Av Linda Calissendorff - 20 juli 2010 00:10

Var in på änget i dag för intervall körning med Catrin så vi skulle få lite sällskap i dag!

De gick hur bra som helt victor var pigg som en mört från början men lugna ner sig sen så han kunde slappna av på återhämtningen med att trava på rätt lösa tömmar! De var nog bra för han och mej för när han ligger på så får man rätt ont i armarna så de är varken skönt för han eller mig men de blir ju så jag ha värmt upp på banan för han ska vänja sig att de inte bara ska gå fort där utan de räcker man trava fram några varv så far man ut till rakbanan som sagt!   


I dag så kunde jag fara in i stallet själv och sela av vagnen ensam var bara att sätta fast han i kedjorna så inga problem,de gick lika bra när vi skulle ut ingen stress utan de gick galant!

Han skaka lite när vi kom men jag prata lugnade med han och börja små massera han på kroppen så släppte de!   

Transporten gick de oxå bra med så nu känns de som han landat fullt ut han stod och nästan sov när vi kom hem på gången när han fick lite massage efteråt med Thrumpern de gjorde han gott.


Ha pratat med Susanne om att hon ska testa köra han på banan så hon får bekanta sig med han så blirde hon som får köra när vi ska starta, om hon nu kan köra han de är ju rätt många hon ha som passa in i den klass han är i men vi får hoppas att hon ska kunna köra honom!   

Ska bli spännande att höra vad hon tycker om han! =)

Tror jag ändrat mig blir nog ev start på bergsåker den 6/8 de var ett 1640 Auto för högst 325 tusen kanske är mes passande än Dannero när han måste gå från tillägg!

Vi får se hur de blir som sagt de är ju ett Tv sänt lopp så de brukar vara populärt att vara med eftersom första priset är på 25 tusen så frågan om man kommer med på 450 poäng men de är bara att testa kan men synd om man missa de på Dannero då...

Ja svårt de här man går som mellan 2 hötappar å undrar vars de bästa höet är!   


Wilmer ha drulla bort en sko så de blev ingen körning i kväll så får bli i möra på dan så hoppas de inte blir afrika värme så man kan komma ut...


På fredag ska vi åka med Tess till Anna för dräktighets koll jag hooooooooopppas hon ska vara dräktig,vore så roligt att få ringa å berätta de för Karin!   


Annars flyter allt på ha lite semester nu så de ska bli sköööööööööööööööööööööönt!   





Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards