Stall Ardbeg

Alla inlägg den 20 juni 2008

Av Linda Calissendorff - 20 juni 2008 14:02

Jag är helt lyrisk för jag har galoppera på Hilda i dag å de var de mäktigaste jag varit med om på länge!!! De är nog minst 4 år sedan jag satt & galoppera ute i skogen på en sandväg *ler stort* Jag har ju mest testat lite trav ute med Hilda så i dag följde en tjej i stallet med oss ut på hennes ridhäst som sällskap,så vi drog i väg å tanken var att kunna få Hilda att fatta galopp skänkeln :0) Jag tänkte att de kommer bara bli en "slängtrav"  å att Hilda skulle börja bocka av mig eftersom hon är ju lite speciell när man kräver av henne.... Så vi börja först trava på i ett rejält tempo så ridhästen hade svårt att hänga på Hida *ler* Hon trava med spetsande öron å frusta på som värsta hingsten,hon bar upp ryggen riktigt bra då man gjorde lite förhållningar å hon krökte på nacken å satte sig  lite mer på bakdelen!Hon kändes hur läcker som helst!! Sen kom vi upp mot backarna så där de var som början så tänkte jag att nu ska vi banne mig prova så jag tryckte till lite med skänklarna å hon börja först trava fortare å fortare,men sen tog jag lite förhållningar å skänkel så kom till slut en höger galopp å hon bara rulla på uppför backarna å jag var helt salig över denna mäktiga känsla som kommer sköljandes över en att bara vara ETT med hästen å bara känna hur man flyter fram! *ler* Ville aldrig de skulle ta slut men de ville nog Hilda *s* De tog rätt bra tror jag synd jag inte tog på pulsmätaren så hade de varit intressant att veta vad hon låg i för puls  ;0)

(ska kolla nästa gång) Sen prova vi en mindre backe till å hon fatta galoppen mycke fortare så hon lär sig fort denna underbara Hilda & hon tyckte de var jätte roligt!Så nu ska vi i gång att träna back träning i galopp å se vad de ger för resultat!

PG skorna kändes rätt ok för att vara första gången hon trava på dom sen satt ju jag på oxå så tror/hoppas de kommer funka för henne när hon vant sig,tyckte hon "fjädra" fram så de måste ju vara bra!

Ha en bra midsommar kväll å tur regn vädret drog bort i af så vi får se lite mera sol!Jag ska vila en stund sen blir de dusch & ett glas vin å hälsa på några bekanta i Docksta :0)

Av Linda Calissendorff - 20 juni 2008 08:30

I går skoddes Hilda med PG beslag fram för att testa hur hon reagera på springa på de *ler* Fick ett tips av en hovslagare som jag träffade på travshopen då jag skulle köpa skor å valde vilka sulor jag skulle ha! Så då sa han att han tyckte jag skulle prova då hon får problem med knäna så var de lättare att använda PG är järnsko+sula så de ska bli spännade att kolla om hon ens kan springa på dom... Han sa att de kunde ta 1 vecka innan de lärde sig trava så jag skulle inte få panik om hon trava som en skade skjuten kråka *s*  De är ju 3 veckor kvar tills start så de är nog lugnt att byta om de är helt fel! Han sa att de är rätt många som tävlar med Pg å de gick skit bra så varför inte prova då ,hon har nog inte sprungit med de förut tror jag i af!

I dag ska vi i ju ut å prova galopp intervalla  men vädrets maker är inte med mig de ser ut att bli regn men som tur är varken jag eller Hilda gjoda av socker *blink*  Återkommer med full rapport senare ;0)

Trevlig Midsommar på er!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards