Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Monty träning!

Av Linda Calissendorff - 1 februari 2009 23:13

I kväll tog jag ut Orujo på gången för att träna lite förflyttningar utan att se ut som en unge som banka på sin ponny för att få den att flytta på sig *ler* Han är ju rätt stadig på jorden denna herre å han är inte lätt att flytta om han inte vill :0)

Så på med grimman och så börja vi först att lära han komma framåt å de var inga problem men sen när jag gick i mot han så stod han bara å kolla mina fickor efter lite godsaker... Men efter några drag i grimman så fatta han precis vad jag ville så jag behöve bara gå ett steg mot han så backa han undan tills jag stanna upp! *Stolt*  Han backa inte undan fort men de kommer väl med träning för han undrar nog vad jag pysslade med *s* Men häftigt att se att de behöver inte vara så svårt att få dom att förstå utan de sitter i att man måste vara koncikvent i de man gör, men de är lätt man glömmer de på nått underligtvis å gör de som är betydlig jobbigare för en själv å hästen! Så nu ska de tränas på kvällarna tur man har en lång stallgång *ler*


Skulle vilja ha en mindre modell som passa unghästar med för de är ju där man ska lägga grunden från början å inte börja när de väger 600 kilo *s* Men de är ju så dyra så får önska mig en i födelsedags present :0))


I dag var de galopp träning för Hilda och Sandra hade haft fullt sjå att hålla henne på vägen sista intervallen för hon ville gärna fara in mot skidspåret i stället för hon blev nog lite lat å bekväm för att ta en repa till! Lata lilla gumman hon är ju verkligen som en liten tjurig ponny i bland *ler* Men jädrans vilka rygg muskler hon har fått hon är verkligen snyggt musklad nu må jag säga :0)) Efter träningen fick hon massage å linement på HELA rumpan å kan säga läppen hängde typ ner till backen när jag massera henne *mysigt*  Sa till Sandra att hon få gärna träna lite hoppning på henne sen som omväxling, Sandra vill inte hoppa så högt så de vore skit kul om de kunde börja tävla lite hoppning tillsammans de är ju bra träning med som kompliment till travet! å Hilda tycker de är jätte skoj att löshoppa så de skulle hon nog med tycka om så vidare hon inte blir paj i knäna fram men som sagt lite låga hinder måste de ju kunna klara av! ;0)


Natti natti nu ska jag sova...

 
 
Ingen bild

Johanna

3 februari 2009 13:51

Du får blinka med ögonen till Robban så ska du se att han köper en grimma åt dig ;) Annars kan vi ju alltid byta Buster mot en grimma HA HA HA =)

 
Iselin

Iselin

3 februari 2009 14:11

Hej Linda

Kul sida, och fina hästar! Verkligen flott färg på dina kallblod! Och så kul att läsa om den anorexixta tjejen du hade muntrat upp! Stå på!:)

Iselin

http://www.lundfrigg.se

 
Iselin

Iselin

3 februari 2009 16:07

Alltså,- det var INTE kul att läsa om den anorexika tjejen, det var tragisk, men det var så otroligt snällt av dig att ta dig tid till att skriva några ord till henne.:) Ville bara påpeka det... Det är allt för sällant att folk i dag tar sig tid till andra, särskillt folk de inte känner....Gott att du är annorlunda!:)

http://www.lundfrigg.se

 
Ingen bild

Linda C

3 februari 2009 17:48

Åh tack snälla för dina snälla ord :0) Känner precis som du att folk inte ens orka bry sig i andras problem fast de kan ta 5 min så uppskattas de av jätte mycket av personen som mår dåligt! Du verka med vara en sån preson Iselin för jag blev glad av de du skrev till mig! *ler* Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards