Stall Ardbeg

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Linda Calissendorff - 1 oktober 2009 10:35

Kylan har nu anlänt med stora steg...Rynkar på näsan Även vinter pälsarna på hästarna börjar märkas!

Ursch jag hatar hösten innan man vant sig vid kallare vindar...Gråter 

Körde Kristallen i går å höll på frysa ihjäl om mina händet trots hanskar men bara vänja sig de blir ju inte varmare direkt framöver heller...


Måste Gratulera en otroligt duktig amatör tjej som Heter Maria Mårtensson i Bollnäs! Hon sködar framgångar med sina hästar och den som vann i går med kallblodet Komnes Vinter har hon gjort ett fantastiskt jobb med för han var inte körbar då hon köpte han utan han skulle åka på slakt p.g.a han var "galen" enligt dom han hade skenat med vagnen och så dom blev väl rädd han helt enkelt! Maria börja arbeta han från marken med lite horsemanship och tömkörning och efter några månader så börjar de hon rida & köra honom och de gick bara fint! Så nu efter nåra starter så fick han sin första vinst å jag förstår hon är mäkta stolt å de ska hon vara! Där ser man att man ska inte dömma hästen utan de är människan som oftas förstör för hästen utan¨är man lugn och trygg så blir hästen de med!

Så roligt att se hennes fina jobb med sina hästar hennes sida är: www.123minsida.se/moppen

Grattis än en gång Maria!


I går fick Vicky rida Orujo för jag hann inte och jag tror hon blev lite PRE frälst! *ler* Man blir lätt de när man rider honom! Skrattande Han hade skött sig utmärkt och hon tyckte de var roligt att prova en häst som är så lyhörd och känslig för hjälperna,trots in orutin så är han en läromästare så han är guldvärd mammas lilla gubbe! Vi ska köra i gång Sandra träningarna igen snart så de ska bli roligt att få börja träna i gång han igen! Kyss

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards