Stall Ardbeg

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Linda Calissendorff - 5 oktober 2009 23:52

I morse så var de dags att börja sätta i gång Wilmer igen efter 2 veckors vilade å han var lite jobbig i dag... Han bocka några gr när man gå på han med tömmen men han gör som bara jämnfota hopp och de är för de blir inte kontunerligt kört utan de är som att börja om hela tiden men nu ska de bli ändring på de! Tungan ute

Vi körde runt 4 km i skritt & trav å på vägen hem så travar de på riktigt bra för då ska de ju hem *ler* snacka de är som små ponnyer! Sen så gick jag före Stefan & Naggen igenom där 2 stenar är å första stenarna gick bra men så stanna han upp å blev som uppjagad och börja tok backa så Naggen fick hoppa in bland skogen tack å lov är de hästen väldigt lugn så de gick ju bra! Wilmer hamna nere i skogen med å reste sig på bakbena då han inte kunde vända men tills slut så började han backa så han kom upp på vägen igen *Phu* kändes som de kunde gått åt pip svängen men de gick bättre då Naggen kunde gå före så var allt lugnt... Jösses han har mycket priller upp i hjärnan denna kille så nu måste jag köra han varannan dag framöver så han blir riktigt rumsren i vagnen! Cool


Sandra var snäll att rida Kristallen i dag för jag hann inte då jag skulle jobba på travet som jag hade glömt... Skäms

Hon hade skött sig kanon å såg inga spöken i dag som hon gjort i går! I morron bär de i väg till PH vet för genomgång inför vinter träningen,hoppas de inte blir allt för dyrt...


Vicky tog ut Orujo på plan å han hade varit pigg som en mört så de blir till att motionera han i morron så han får lite upplopp för sin energi som han samla på sig under dagarna i hagen! Men han är så vacker nu han börjar skimmla av mer å mer så han kommer bli så fin sen men tyvärr så blir de ju lätt skitiga med...Men han är ändå en rätt renlig häst så han använder inte sin skit som huvudkudde i af! Skrattande


Shit nu måste jag sova klockan är mycket redan...Garanterat lång dag i möra!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards