Stall Ardbeg

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Linda Calissendorff - 15 december 2009 23:12

På äldre dar ha jag börjat gilla stek still och potatis! Börjar man bli gammal eller vad...   Men gött e de i af!


 

Provade i helgen en ny god efterrätt som var en vit choklad mousse säger bara de var så gooooooott!    

Då hade man krossade digestive kex i botten och sen toppa med hallon bär ovanpå! Mumsfilibabba!


I helgen bestämde Linda-Li och jag att vi ska se tonårs filmen New moon! Såg den första för ett tag sen för Robban sa den var så bra så jag passa på då han var på bion en kväll å se den och jag blev då en vampyr nörd! *ler* Hur snygg är han inte då vampyr killen när han är så där farlig men så läcker att man önskade man var tjejen typ flera gånger i filmen med vild passionerad...  

De var ju kul att Linda-Li fastnade för den oxå så då blir de massa götta och kura ner sig i bio stolen å bara mysa bland alla vampyr fantaster i bland oss!   


I kväll var jag ute med en laddad Orujo,han hade så mycket spring i benen så de tog aldrig slut så fick mest skritta och göra lite övningar! Han ha mest stått i hagen eftersom de varit så dåligt att gå på så han ha alstrat massor av energi man märker de för han blir extra muppig i mot de andra så då vet man att man varit lite för lat med han... Men ha inte viljat rida så mycket eftersom han haft lite ont i ryggen så måste lämna in sadeln efter jul för omstoppning så man kan rida ordentligt!

Men tror även jag måste fixa min rygg för jag är nog sne eftersom mina sadlar blir sneda åt vänster hela tiden så dags att fixa matte med! Ska prata med Sune om han kan kolla upp en...  


Nu ska jag ta en skön dusch å försöka hoppa i säng men de blir väl inte så gissa jag brukar ju fastna här på nätet ändå... =)



Av Linda Calissendorff - 15 december 2009 00:25

Satt och surfa runt på våra proffs tränares hemsidor och hitta då denna notis på Björn Karlssons hemsida:


Nordgubben gjorde i dag sin sista start 6/12,fungerande tyärr inte fullt ut i loppet och hamnade i de slagna fältet,men han fick känna sig som en rikig kung ändå tack vare Umeåker som hade anordnat ett mycket värmande & uppskattat "avtackande av våran kämpe!


Måhända att de känns lite konstigt att vi har fått varma & uppskattande "avtackningar" av våra grannbanor,(Dannero,Bergsåker,umeåker) men absolut inte ett knyst från våran hemma bana solänget?! Kanske har dom glömt bort Nordgubben...


Eller är de dags att byta hemmabana....   


Alltså jag tycker de är såååååå lågt av Solänget att de inte kan ens tacka av denna stjärna som dragit in mest pengar till banan han ha ju travat in över 5 452 026 kr! Hade han inte levt sitt liv bakom Järvsöfaks skugga hade han haft betydligt MER på sitt konto helt klart! Säkert ha solänget tänkt tacka av honom på solängets travgala, men man tycker ändå de kan göra de före den i af att avtacka Nordgubben med tränare/ägare!När får vi uppleva nästa solängets häst som drar in över 5 miljoner kr?! Dröjer nog....


Som sagt tycker Solänget än en gång bevisar att de är inte direkt rädd om sina proffs tränare som håller till på banan och tro inte de kommer några nya heller å gör de nångång de hoppas jag verkligen alla ta i mot dom med öppna armar även om de är konkurenter så behövs de fler till banan annars kommer  inte solänget att överleva på långsikt...


Hoppas de kommer ge mycket reklam till Susannes nya rix FM häst så de tar tillvara på denna chans att synas runt om i Sverige och jag hoppas av hela mitt hjärta att de ska gå bra för Susanne & sin nya häst de behöver vi verkligen i dessa dystra tider... Hejja Susanne!! Vi håller på dig och självklart ha vi köpt in oss i en andel de blir väl den enda hästen vi äger som travar in pengar i år!   


Jag tackar då Nordgubben får fina år å spänning man fått följa denna kämpar häst! Hoppas på fler avkommor i från honom de ska bli skojjigt att följa dessa i framtiden!   


 


 


Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards