Stall Ardbeg

Alla inlägg den 29 december 2009

Av Linda Calissendorff - 29 december 2009 22:44

Nu e de svin kallt...   Just ni visar temometern -24 grader!

Jag som har sån problem med astma i vanliga fall ha ett rent helvete nu kan  jag säga,får knappt in nån luft så jag grvar mig i morron då hästarna ska ut för de är jobbigt att bära hö när man inte får in nån luft..  Robban ska till umeå så han får sticka åt dom hö i morron runt 6 tiden så får de gå ut efter 9,är de liks så här kallt så gör de inget om de står inne och värmer upp stallet!


Robban hårdingen var ute och körde Kristallen i dag trots kylan så de tacka jag för så jag slipper ut... Jag ska ut med wilmer i möra så hoppas de inte ligger på över -20 då kör jag inte!

Har provat att ge honom vanlig jäst nu i 4 dagar och i måndags då jag var ut med honom så var han mycket bättre!    Han bajsade inte lika många gånger heller så hoppas detta är vändpunkten!

Han får extra B vitamin och linfrö olja oxå så kan ju vara kombinationen mellan grejorna vet inte men är bara glad de är bättre!   


Nu är vägarna i topp skick på mon så nu blir de lååååånga långsamma intervaller för Kristallen så nu ska de trimmas så hoppas vädrets makter blir lite nådigare efter helgen,måste i gång nu så vi får nån riktigt kondis på henne...


Ha köpt spånbalar på Granngården och öst in till pojkarna i lösdriften så de ska ha mysiga sängkläder att sova i!   

Så nu lär de vara spåniga från topp till tå men då vet man att de sover gott i af! Å då sover jag skönt med *ler*


Ha de så bra så länge där ute i kylan som man säger -Hang in there!   

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards