Stall Ardbeg

Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Linda Calissendorff - 6 juli 2010 23:25

I morron får vi besked om Hilda är dräktig eller inte... är nervös som bara den vill så gärna de ska vara Okej att ta hem mina fina tjejer som varit borta nu över snart 2 månader!    

Ja ska försöka tänka positivt nu när de gick så bra med Ester! Då får de föl typ samma tidpunkt nästa år!


Mycket som ska klaffa denna vecka känns de som....

På torsdags morron ska Buster in och röntga höfterna så vi vet om han ha OK med dom för de är en tjej från falkenberg som vill använda honom till avels hanne i framtiden då de inte fanns några reggade Dansk/svenska hanar nere i söderns slätter som dög åt henne utan hon gillade Buster stamtavla skarpt så de låter ju toppen så bara hoppas att allt är okej med honom!  


Sen åker vi till sundvall till Per med Kristallen för att se hur hon är som efter behandlingen vi hoppas på fräsch så vi kan sätta i gång henne igen å sikta mot kvalet i höst!

Vi ska även besikta hästen som vi är intresserad av att köpa så är allt OK så slår vi nog till som sagt så de är mycket nu som sagt antingen så blir man väldigt GLAD eller en  besviken Linda....  

Ni får hålla tummarna för att allt ska gå bra för mig!


I morron ska Jeanette ha lite övningar för mig & Orujo för nu är han igång igen efter lååååååååång vila....

Han är ju såååååå fin när Sandra ha ridit trail banan snacka om underbar & klok han är min vita springare!   

Måste säga att de är mer likheter mellan AR & Western än jag trodde så nu blir de allt lite western stuk på övningarna, men de är roligt att göra nått än bara rida runt och försöka hitta på annat än öppnor & slutor så nu ska vi fortsätta med de och se vars vi hamna!

Huvudsaken vi ha roligt tillsammans å han verka gilla de skarpt att få tänka till lite han med!   


Vi är inne på 4;je dagen med att betäcka Tess så snart borde vara på slut tampen ska bli spännande att se om de gått lika bra med henne som Ester,hoppas av hela mitt hjärta så karin får ta hem sin snygga flicka till fjällens trakter i Åre!

  

Natti Natti!

Av Linda Calissendorff - 6 juli 2010 13:25

Ha fått tag på 2 intressanta hästar och jag får ångest vilken man ska välja... Är så rädd jag väljer fel häst så man stå där sen med en häst som inte funka!:-o. Den ena är en 7 åring som är startklar med 285 000kr på konto säkert mer pengar att tjäna. Den andra är en fin 5åring som ha 110 000 på kontot och trava en 16 tid den 3juli! De som skrämmer mig med 5åringen är att den tränaren går gärna inte till vetrinären så han är aldrig uppkollad utan de kört andra behandlings metoder,man undra om de är möjligit med fräch häst som startat över 30 gr? Hur som helst ska bägge hästar kollas upp innan vi bestämmer oss ;-) Den som lever få se helt enkelt!:-) Nu ska jag hålla koll på edvin som ha simskola just nu! Ciao på er!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards