Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

En rätt så nöjd Victor!

Av Linda Calissendorff - 13 juli 2010 22:25

I kväll kom Monica min underbara kiropraktor hit för att kolla igenom honom innan hon ha semester,trodde inte de skulle vara större fel men bäst att kolla ändå innan man tränar i gång han.

De hon hitta var att korsleden (SI leden) var ur läge och att han ha massor av spänningar som kramper i musklerna i hela baken troligen p.g.a han spänner sig och stressa innan loppen så hon fixa till korsleden sen fick han laser på hela rumpan på bägge sidor!

Hon trodde även som jag anat att han kan ha lite känningar av magkatarr för han är lite stressad sen hon tyckte med han var lite muskelfattig och lite tunn, men de kommer du fixa sa hon så de är  jag inte bekymrad över så de känns skönt man ha de förtroendet!

Ha beställt örter som ska fixa han mage så hoppas de kommer snart på posten!   


Kan säga att Victor njöt i full drag han gäspa och slicka sig runt munnen,hängde med huvudet och var så lugn å go!

Efter de så fick han massage av mig och han försöker hjälpa till med att ha den sida man massera avslappnad så han står och vila på de benet även om han tyckte de gjorde lite ont så stod han kvar så de är ju perfekt de är svårt att komma åt en muskel som de står och kämpar i mot med...   

Sen så äter han med god aptit och de känns toppen då ha han ändå landat lite redan, för en stressig häst äter inte gärna och ta sig inte tiden... men han äter nu musli för magen kommer inte ge han havre i första taget förrän jag tror han fixa att äta de,havren blir de ju mera överladdad av så kommer bli olja han får sin energi av  i stället så jag tro de kommer bli så bra de här!


Han får gå ute dygnet runt nu med sin Ester vi köpte en huva som täcker öronen och hela huvudet för han var irriterad på knotten som vi ha så nu går han omkring och slipper de små jäklarna!


 Vi sikta in oss på ta en  premiär tur på torsdag efter jobbet så ska bli spännande att testa köra honom å se hur han känns!

Han rör sig som en dröm i hagen så lätt och med spänst i stegen trots sina spänningar hur ska han inte bli efter man fått lös dom?

Tror jag inte kommer kunna sluta le sen när jag kör honom...  


Nu ska jag ut å ge hästana sista målet för dagen så ska jag skämma bort han med lite äpplen för nu kommer de när jag ropar Ester ha redan lärt han att ropa matte då springer man så fort man kan då kan man få en gobit! *ler*


Manaña på er!

 
 
Ingen bild

erika

13 juli 2010 23:37

hej :) jo jag läste det du svarade och jag har oxå tänkt efter lite och jag förstår dig. för han är ju faktiskt inte jätterund om magen men det är bara det att jag har den andra bilden på han i huvet. önskar att jag hade tagit en bild på han från början så du hade att jämföra med. men helt klart...han har inte direkt många kilos övervikt. men blank och fin iaf (nyduschad) :) igår var jag bara så himla ledsen att han hade flyttat men nu är jag bara glad att ni har han. jag förstår att han har det jättebra och det är han verkligen värd! :) konstig häst förresten som inte gillar morötter, haha. hans förra ägare kom med skalade bitar åt han men han ville inte ha, bara äpplen. söt victor :) ha det :)

 
Ingen bild

Linda

14 juli 2010 13:24

Då måste han ändå trivas rätt bra för i går åt han upp en hel påse morötter ute i hagen!:-) eller kom han på att de var lite gott ändå! "ler" jag hoppas och tror att han tycker de är bra hos oss de lugnt och skönt hos oss så tror han uppskatta att få vara ute dygnet runt utan krav han tror nog han ha semester nu!;-) sköt om dig erika och du är välkommen när du vill,sen är de bara följa oss om vi ska starta på bergsåker så kom gärna förbi!:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards