Stall Ardbeg

Alla inlägg den 19 september 2013

<3

Av Linda Calissendorff - 19 september 2013 20:24

Finaste Kravall stå och mysa efter en härlig motions tur på mon för känna att allt är bra inför i morron och fanns inget att anmärka på! :) Han sväva fram på mon med sin lätta kropp så i morron ska han få en lättare massage på fm när hovis kommer och fixa fram skorna så de sitter där de ska inför loppet så allt är fit for fight! :)
Nu ska man ta en efterlängtad dusch nu e man slut på när vi ha tränat alla 4 kusar.... men skönt att alla känts så bra som bara som kan göra de värmer ens tränar hjärta! <3

Av Linda Calissendorff - 19 september 2013 13:27


  Så här blöt såg en annan ut efter ha motionerat Kallma & Wilmer på mon i rätt så rikliat regnskurar så nu är jag verkligen less detta blöta helvete på ren svenkska nu får de vara NOG!

De positiva är att Kallma funka super på murphyn på vänster sida gick spikrakt med huvudet så blir att fortsätta träna med den så man får bort de där tickset att hon ska kika åt vänster med huvudet nu är de mest när hon motioneras i låga tempon då kika hon runt som mest i skogen, de är som då knacka hon skorna i mellanåt, oxå....

så nu är tanken så här att först prema sen ska hon till olov på tisdag för genom koll  så hon inte ha fått nån känning nånstans de tror jag inte hon ska ha, men hon är en växande unghäst som ha tränats nu över 8 mån så lika bra att man få en koll av duktiga olov! =)

sen ska jag ta monica på henne nästa gång hon kommer för göra en check på ryggen de var ju bra sist men de var ju 3 månader sen mycket kan hända på den tiden så lika bra att kunna lägga de åt sidan med....

Tänderna är ju åtgärdade och vargtänder borttagna och efter vi gjorde de så var de mindre tjafs med munnen så de ha ju blivit hur bra som helt men som sagt finns en tendens att lägga huvudet åt vänster och de vill jag få bort de konstiga är när hon travar u,t trava hon helt rak men man kan ju inte köra såna tempon för hon ska få plats heller... i morron kommer Anders och skor ska kota av tårna fram rejält så kanske knackningarna sluta upp i låga tempon oxå ja de är en ren djungel med växande unghästar tur hon ska få några veckors vila sen efter premien de är hon värd hon ha verkligen utvecklas åt de håll man vill vissa bitar travar hon ner mot 1,55 när man tillåter utan problem, så vill stärka henne nu istället för köra några tempon de ha hon i kroppen naturligt de känner man och de ska man vara rädd om!   Ha man tur kanske hon funka som 3 åring man vet aldrig, hon ha kropp och psyke för de så man kan bara drömma att så ska de falla ut men de är tjejen som bestämmer de och ingen annan för jag är verkligen rädd om henne för hon är en sån läcker brud i lyxförpackning  en skönhet och med en härlig vägvinnade trav!   

Nu ska jag hämta hem Edwin från skolan innan nästa 2 ska motioneras på mon, de blir en himma kärrande i dag, men måste man så måste man de är Farbror och Kravallen som ska lufta sig lite så han ha tömt lite över energi tills i morron då han ska starta! =)

Seeeeee ya!

Av Linda Calissendorff - 19 september 2013 07:05

   Att inte de ger sig med regnadet och blåsvädret på kusten.... Känns ju kul att hästarna stått inne typ hela dageni går förrutom medans vi rengjorde så fick de gå ut ändå med täcken i 2 timmar... våra hästar är ej van att stå inne på dan så de höll praktiskt taget på riva stallet kan jag säga....

I morse när jag vakna var de uppehåll med de blåste men när jag skulle klä på alla hästar så hör jag hur de börja regna igen....   Så de var bara vackert för dom att gå ut får ta in dom mitt i dagen sen när jag sluta som tur är kl 11 i dag så de blir ju npgra timmar men de kan ju inte hålla på regan hela dagen som i går tycker ja men man vet aldrig med höstens nyckfulla väder...   

Nu dags att fara på jobbet börja 0730 så börja bli tajt om tid....

Ha en bra regning dag ni andra hoppas ni är lediga! =)

Ciao!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards