Stall Ardbeg

Alla inlägg den 23 december 2008

Av Linda Calissendorff - 23 december 2008 18:20

I dag har jag ridit Orujo å jag kan säga att de är bland de mäktigaste jag nånsin suttit på *ler* Snacka om man kände sig liten å satt väldigt högt upp i luften,sen är han ju högrest oxå så de hjälper ju till!Han var maffig att rida å han blev nog ännu större p.g.a Hilda gick i hagen brevid paddocken å stod å pissa så han fick lite känningar av brunstigt sto så å blåste han upp sig ännu mer :0) Fick till en galopp å jag kan säga han har stora rörelser i galoppen så jag höll på tappa balansen flera gr *s* Han hade energi i dag så de märks han är pigg efter den långa resan å de är ju ett gott tecken!Han var lugn i stallet oxå då de var 2 kompisar inne så då var han helt cool lugn! *skönt*


Körde Q i dag med Katrin å när vi kört ett tag märkte jag att han såg att han jobba olikt bak på rumpan att de såg ut som han sköt ner H höft mer än den vänstra som såg ut att han jobba extra mycke med de benet...Fråga Katrin å hon såg inget konstigt så vi trava på en bit till!När vi skritta hemöver märkte jag att han halka fasligt mycke på H bak så vände mig ner å kika så ser jag att sko JÄVELN är borta! Andra tappskon på 2 olika hästar under 2 dagar...Fan vad less jag blev...Hitta en gammal framsko som jag smidde om så den passa å fick fast den så tur man kan få dit dom själv för vilken hovslagre kommer ut dagen innan julafton?! Inte en endaste kan jag lova...


I morron åker vi ner till mamma & Syster i Utnäs så ska bli roligt att se Edwin öppna alla julklappar i morron kväll :0) Kommer nog vara lite nervös över att lämna hästarna men han är väldigt rädd tråden Orujo så tror risken är liten att han kliver ut men de känns ändå jobbigt...*Kontroll freaken Linda*


Nu skah jag jobba vidare innan man blir ledig i 2 dagar!*skönt*

God jul på er mina vänner!!

Av Linda Calissendorff - 23 december 2008 00:24

I dag skulle jag köra Hilda en sväng å när vi var på väg hem märker jag hon springer som med små steg bak å såg väldigt spänd ut så jag börjde mig automatiskt fram för kolla om alla skor satt bak!

Eftersom de var en hel del snö som kommit i natt så såg jag knappt om hon hade skor eller inte å tur att hon är så gudomlig som hon är så kunde jag stanna henne å hoppa av å kolla bakhovarna å mycket riktigt de var en som var borta *GRRR* De är ju SÅ typsikt!SÅ de var bara vända hem igen å ta de jäkligt lugnt där de hunnit skotta för där var de halt men tur hon är säker på hovarna för de gick rätt bra...Hon halka till några gr men höll sig cool så de var en himla tur *Phu* Hon är värd sin vikt i guld som har sånt fantastiskt psyke att man kan stanna hur som helst för att lyfta hovar å ändå stå så stilla! Sånna växer inte på träd :0)


I morron ska vi ute med Strongen & Q på motions runda sen ska jag rida Orujo medans katrin är kvar så jag kan få hjälp att se till att han står stilla medans jag som är så ovig kommer upp *ler*

Idag har han varit så lugn han har stått å sovit så läppen hängde nästan till backen *skratta* Till å med i kväll när hästarna skulle in så blev han inte ens upp stressad utan stod tyst å åt sitt kraftfoder så tror de var Hilda som fick gång han i går för hon verka lite brunstig så vi flytta henne till en hage där han inte ser henne så de gav effekt!Så de märks de blir bättre dag för dag!

 Ska bli så spännade att prova rida i morron lär ju inte vilja sluta kan jag tänka mig när man väl börjat! :0))


Nu ska jag sova är trött som bara den....Bye bye!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards